- Hírlap
- Fórum
- Bács-Kiskun
- Csongrád
- Békés
- Kereső:

|
Alrovatok
Fórum bejelentkezés
Szabad száj
Fórum
Hírlevél
|
h i r d e t é s
Az alkohol megvédi a férfiakat a szívbetegségektől
index
index
2010.02.06. 07:14:00
Úgy tűnik, hogy az alkoholfogyasztás megvédi a férfiakat a szívproblémáktól, ám a nőket nem - állapította meg egy hosszú távú spanyol tanulmány.
h i r d e t é s
A Heart című szakfolyóiratban közzétett vizsgálatban tíz éven át követték nyomon 15 630 férfi és 25 808 nő egészségi állapotát a spanyol kutatók. Larrarte Arriola munkatársaival 26 és 69 év közötti felnőtteket kérdezett ki arról, hogy a felmérést megelőző évben mit, mennyit és milyen gyakorisággal ittak. A tanulmány tíz éve alatt nyomon követték, hányan kaptak szívrohamot, illetve hány szív- és érrendszerrel összefüggő esemény történt. A férfiaknál évente 3 ezrelék, a nőknél 0,48 ezrelék volt az ilyen jellegű események előfordulásának gyakorisága. Arriola szerint a szívesemények valószínűsége több mint 30 százalékkal kisebb volt a közepesen vagy nagyon sokat ivó férfiak között. Elemzésükben figyelembe vettek és kiegyenlítettek más, szívproblémákkal összefüggő kockázati tényezőket is, mint a kor, dohányzás, képzettség, fizikai aktivitás vagy testsúly. Kiderült, hogy az elfogyasztott alkohol fajtája nem befolyásolta az eredményt.
h i r d e t é s
A rovat legfrissebb anyagai
Archívum |







